З'єднання різних елементів такелажу між собою або їхнє кріплення до поверхонь неможливе без використання спеціальних кріпильних деталей. Це завдання виконують такелажні скоби, які є сполучними елементами між вантажопіднімальним пристроєм (тросом, канатом, стропом) і якимось механізмом. Вони застосовуються при вантажопіднімальних, такелажних чи монтажних роботах. Такелажні скоби мають роз'ємну конструкцію, що забезпечує зручність їх використання.
На вигляд такелажні скоби поділяються на прямі та омегоподібні. Омегоподібні скоби мають форму, що нагадує візуально грецьку букву омега Ω (U-подібна з розширенням на кінцях). Прямі скоби є сталевою U-подібною петлею з паралельно розташованими лапами. Кінці обох видів скоб з'єднуються поперечним штифтом.
За типом запірного елемента
У конструкції болт-гайка-шплінт, болт проходить через вуха, закріплюється гайкою та додатково фіксується шплінтом. Це запобігає розкручуванням навіть під впливом обертальних рухів (моделі G2130, G2150). Попри те, що складання та розбирання таких скоб потребує більше часу, система болт-гайка-шплінт відрізняється високою надійністю та підходить для довготривалих або постійних з'єднань.
У конструкціях з гвинтом різьблення нарізане на одній із вушок, куди вкручується гвинт. Цей пристрій забезпечує швидкороз'ємне з'єднання, але має недолік: гвинт з часом може розкрутитись під впливом обертальних рухів стропи або каната. Гвинтові шакли (моделі G209, G210) призначені для тимчасової фіксації та підходять тільки для оперативних короткочасних з'єднань.
Поділ за типом оцинкування
Гаряче цинкування забезпечує надійний антикорозійний захист та підвищує стійкість покриття до подряпин та сколів, що виникають при ударах. Це значно продовжує термін служби скоб. Завдяки даній технології оцинковане покриття частково відновлюється на пошкоджених ділянках, що запобігає утворенню іржі навіть при появі мікротріщин. Процес гарячого цинкування здійснюється шляхом занурення виробів у ванну з цинком розплавленим при температурі до 460 °C. Гаряче оцинкування є одним із найбільш поширених та надійних методів захисту заліза та сталі від корозії.
Гальванічне цинкування — це процес нанесення цинкового покриття на метал з використанням електролітичного розчину. Під час процесу позитивно заряджені іони цинку осідають на поверхні сталі, утворюючи захисний шар. Даний метод є економічним та популярним способом запобігання корозії. Після оцинкування сталь набуває підвищених зносостійкості та жаростійкості.
Консультація
від справжніх
професіоналів
Ми знаємо відповіді на усі питання про вантажопідйомне обладнання, яке ви завжди хотіли запитати, але боялися зробити це ))