Канат або трос - це незамінне комплектуюче при будь-якому завантаженні, на будівництві або судноплавстві. Цей виріб допомагає при транспортуванні вантажів та людей. У поєднанні з гаками та іншими деталями гнучкий та міцний канат практично незамінний. Зараз виготовляють велику кількість різних тросів. Вони відмінні один від одного і застосовуються у різних сферах. Товщина, матеріал, звивка та інші характеристики формують напрям, де максимально ефективно можна застосовувати той чи інший вид каната. Напевно, всі не раз бачили товсті кручені прядив'яні мотузки. Це і є канати. Однак як сировину для виробництва використовують і синтетичні матеріали, і сталь. Такі троси виходять міцнішими і краще виносять постійні механічні впливи.
На даний момент вже давно сформовані єдині стандарти, виходячи з яких можна точно визначити, який вид каната і де найкраще використовувати. Такі стандарти скорочено називають ГОСТом (ДСТУ, ЕN, DIN, ISO). Таблиці ГОСТу найлегше знайти в мережі. У таких таблицях є корисні числові показники, від яких треба відштовхуватися, вибираючи троси для своїх цілей.
Для зручності читання характеристик каната позначених на лейбах барабанаів (упаковки сталевих канатів) і сертифікатів, нижче наведена розшифровка основних позначень канатів (тросів), яка є однаковою практично для всіх канатів, що виготовляються за ГОСТами. Канати поділяються за ознаками:
по призначенню на:
- грузовий (Г)
- вантажолюдські (Гл)
по механічним властивостях проволоки, а саме:
- вища марка проволоки (В)
- перша марка проволоки (1)
по типу покриття проволоки:
- без покриття (не позначається)
- звичайна оцинкована (С)
- глибоко оцинкована (Ж или ОЖ)
по направленню звивки каната:
- права (не позначається)
- ліва (Л)
по способу звивки:
- нерозкручується (Н)
- розкручується (не позначається)
по ступеню врівноважування:
- рихтовані (Р)
- нерихтовані (не позначається)
Консультація
від справжніх
професіоналів
Ми знаємо відповіді на усі питання про вантажопідйомне обладнання, яке ви завжди хотіли запитати, але боялися зробити це ))