Перейти до основного вмісту

 

Kvinta TD - Виробник такелажу, канатів та строп

 

(044) 205-43-13(044) 205-43-05(067) 446-22-16(099) 361-31-77

(044) 205-43-13 (044) 205-43-05 (067) 446-22-16 (099) 361-31-77

Питання при виборі строп

Що враховувати під час вибору типу строп?

При виборі строп оцінюються такі технічні вимоги:

  • максимальна питома міцність;
  • мінімальна власна маса;
  • відсутність шкідливих впливів на вантаж та його ушкоджень;
  • безпека персоналу;
  • виключення можливості мимовільного звільнення вантажу;
  • довговічність чи достатній технічний ресурс;
  • сучасний дизайн та зручні умови роботи персоналу.

 

Що входить до комплекту постачання строп?

У комплект постачання стропа, крім самого стропа з маркувальною биркою, входить паспорт, в якому вказується:

  • найменування підприємства-виробника;
  • тип виробу;
  • вантажопідйомність, довжина;
  • порядковий номер системи нумерації виробника;
  • рік та місяць випуску;
  • дата випробувань, результати перевірок та випробувань;

 

Які основні види строп бувають?

А) КАНАТНІ СТРОПИ – стропи, що виготовляються із сталевих канатів.

Існують такі типи канатних строп:

СКП – стропа канатна одногілкова (петля – петля);
1СК – стропа канатна одногілкова (гак - петля, гак – гак, коуш-коуш)
2СК - стропа канатна двохгілкова;
3СК - канатна стропа трьохгілкова;
4СК - стропа канатний чотирьохгілкова;
СКК – стропа канатна кільцева.


Б) Ланцюгові Стропи - стропи, що виготовляються з ланцюга.

Існують такі типи ланцюгових стропів:

1СЦ - стропа ланцюгова одногілкова (гак - ланка, гак - гак, ланка - ланка);
2СЦ - стропа ланцюгова двохгілкова;
3СЦ - стропа ланцюгова трьохгілкова;
4СЦ - стропа ланцюгова чотирьохгілкова;
2СЦ ВЗ - стропа ланцюгова з кільцевими стропами.
УСЦ – стропа ланцюгова кільцева.


В) Текстильні стрічкові стропи - стропи, що виготовляються з поліестрової стрічки.

Існують такі типи текстильних стрічкових строп:

СТП – стропа текстильна одногілкова (петля – петля);
1СТ – стропа текстильна одногілкова (гак - петля, гак – гак, коуш-коуш)
2СТ - стропа текстильна двохгілкова;
3СТ - стропа текстильна трьохгілкова;
4СТ - стропа текстильна чотирьохгілкова;
СТК - стропа текстильна кільцева.

 

Основні переваги та недоліки кожного з видів строп?

КАНАТНІ СТРОПИ

Сталеві канатні стропи найменш трудомісткі у виготовленні, ніж стропи інших типів, надійні та стійкі до різких динамічних навантажень, оскільки згладжують їх. Руйнування каната відбувається не раптово, а поступово, що дозволяє відстежувати його стан і своєчасно вибраковувати. Основна причина широкого поширення канатних строп у нас у тому, що вони значно дешевші, ніж інші види стропів (текстильні, ланцюгові).

Недоліки канатних строп:

  • можна легко поранитися порваними дротами зовнішніх пасм;
  • при обв'язці вантажів з гострими кутами в канаті виникають залишкові деформації, через що швидко стає непридатним весь строп.

 

ЦЕПНІ СТРОПИ

У ланцюгових стропів є ряд переваг у порівнянні зі стропами із сталевого каната. Наприклад, сталевий канат діаметром 40 мм (і більше) практично неможливо або дуже важко зігнути, щоб взяти вантаж на зашморг. Щоб скласти навпіл ланцюговий строп такої ж чи навіть більшої вантажопідйомності, взагалі не потрібно особливих зусиль. Ланцюгові стропи більш безпечні у роботі. У процесі експлуатації верхні шари дроту ламаються і на сталевому канаті з'являються гострі, як голки, металеві волоски; крім того, поведінка канату, що рветься, непередбачувано. Все це може призвести до серйозних травм. Ланцюг, навпаки, спочатку пластично деформується. Це досить чітко фіксується під час візуального огляду, і тоді можна вчасно вилучити її з обігу. Контролювати стан ланцюгових стропів щодо їхньої придатності до подальшої експлуатації досить легко, якщо періодично проводити виміри діаметра та кроку ланцюгових ланок.

Ланцюгові стропи в цілому значно довговічніші, ніж канатні, і їх можна ремонтувати. При правильній експлуатації, тобто без перевантажень, при своєчасному ремонті та заміні зношених деталей вони можуть прослужити практично необмежено довгий час. Більше того, є такі сфери застосування, де ніякі інші вантажопідйомні пристрої використовувати взагалі не можна. Наприклад, з усіх гнучких вантажопідйомних пристроїв тільки ланцюгові стропи використовуються за дуже високих температур і за наявності відкритого вогню, а також для підйому і переміщення вантажів з гострими кромками без спеціального захисту.

Ланцюгові стропи широко використовують на металургійних підприємствах, і тому особлива увага приділяється їхньому захисту від високотемпературної корозії та окислення. Спеціальне покриття, яке наносять на всі елементи стропів, дозволяє експлуатувати їх в умовах кислого середовища (pH<7) та при температурі від –40 до +200 °C без зменшення вантажопідйомності. Використання стропів можливе при температурах до +400 °C, але з урахуванням понижуючого вантажного коефіцієнта, і нижче –40 °C без ударних навантажень, але за умови узгодження режимів з виробником. При експлуатації ланцюгових стропів за температури вище 200 °С граничне робоче навантаження скорочується.

 

ТЕКСТИЛЬНІ СТРОПИ

Для доставки важких, але порівняно крихких предметів, наприклад, піаніно, використовують простий і поширений текстильний строп. У деяких випадках вони є єдиним можливим пристосуванням для обв'язування та стропування вантажу. Більшою мірою це стосується вантажів, які потребують дбайливого обігу.

Головною перевагою текстильних строп є їх властивість не пошкоджувати вантаж, а тому вони незамінні для стропування вантажів з м'якими, обробленими або пофарбованими поверхнями, наприклад виробів з гуми, пиломатеріалів, меблів, мішків з сипучими матеріалами, м'яких тюків, труб, деталей, верстатів, дрібних суден тощо.

Крім високої стійкості до стирання та міцності текстильним стропам властивий цілий комплекс унікальних властивостей:

  • вантажопідйомність до 25 т та корисна довжина до 50 м;
  • допустима робоча температура від - 60 до +100 ° C (на міцність стропа з поліефіру (polyester) не впливає вплив навіть 75-градусного морозу);
  • висока стійкість до дії більшості кислот, навіть сильних;
  • хороша стійкість до дії лужних розчинів та морської води (а за кімнатної температури – і міцних лугів);
  • стійкість до дії нафти, органічних та неорганічних розчинників;
  • стійкістю до дії плісняви;
  • високий електричний опір;
  • вологопоглинання на рівні 4% при 20 ° С;
  • відносне подовження при робочому навантаженні трохи більше 5%.

За поєднанням експлуатаційних, міцнісних, вагових та естетичних властивостей текстильні стропи, мабуть, можна визнати ідеальними для більшості вантажів, що переробляються.

Головний їх недолік - ушкодження ниток самого стропа при роботі з вантажами, що мають гострі кромки або шорстку поверхню. Щоб уникнути пошкодження стропа, використовують спеціальні захисні пристрої - рукави різної довжини або накладки, які збільшують термін служби підйомних і кріпильних засобів, запобігають пошкодженню і стропу, і вантажу.

 

Основні способи закладення гілок стропів?

КАНАТНІ СТРОПИ

Існують два способи закладення кінців гілок стропів:

  • опресованою алюмінієвою втулкою
  • заплеткою.

У першому випадку пасма з алюмінієвих сплавів міцно зчіплюються в канатах, що з'єднуються шляхом запресування пасмів у втулку, утворюючи однорідне за перерізом тіло.

Спосіб заплітання полягає в тому, що пасма розпущеного кінця каната вплітаються між пасмами канату нерозпущеного. Закладення кінців каната універсальних стропів виконується лише заплетенням.

 

ЦЕПНІ СТРОПИ

Зазвичай кріплення елементів стропи проводитися або за допомогою перехідних елементів, або (якщо це передбачено конструкцією) безпосередньо в гак ланка інше.

 

ТЕКСТИЛЬНІ СТРОПИ

Зазвичай кріплення елементів стропи проводитися методом прошивки - швейною машиною.

 

Який запас міцності мають стропи?

КАНАТНІ СТРОПИ

Коефіцієнт запасу міцності: 6:1

 

Існують два способи закладення кінців гілок стропів:

ЦЕПНІ СТРОПИ

Коефіцієнт запасу міцності: 4:1

ТЕКСТИЛЬНІ СТРОПИ

Коефіцієнт запасу міцності: 7:1

 

Особливості використання канатних строп?

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СТРОП:

а) дозволяється використовувати канатні стропи в температурному діапазоні від -40 до +200 °C, враховуючи граничні робочі навантаження залежно від температури, тип кінцевого вантажопідйомного пристрою, матеріалу втулки сердечника;

б) слід уникати контакту канатних стропів із кислотами та іншими хімічними речовинами, якщо строп передбачається використовувати у хімічно агресивних умовах у поєднанні з високими температурами, слід проконсультуватися з виробником;

в) вантажопідйомні стропи загального призначення забороняється використовувати для підйому людей, розплавленого металу та інших небезпечних вантажів.

 

Що необхідно знати та мати при використанні строп?

1. ПЕРЕД ПЕРШИМ ВИКОРИСТАННЯМ СТРОП НЕОБХІДНО ПЕРЕКОНАТИСЬ, ЩО:

  • є паспорт продукції від виробника;
  • вантажопідйомність, зазначена на бирці стропа, відповідає інформації, зазначеній у паспорті;

2. ПЕРЕД КОЖНИМ ВИКОРИСТАННЯМ СТРОП НЕОБХІДНО:

  • проводити огляд та візуальне вибракування;
  • перевіряти наявність лейби та можливість прочитати інформацію;
  • оглядати виріб на предмет корозії, зламів та скручування каната, обірваних пасмів та дротів, пошкоджень або дефектів вантажопідйомних фітингів (для канатних стропів), наявність розряджених просторів поривів стрічки (для текстильних строп), оглядати виріб на предмет корозії, зламів ушкоджень для ланцюгових строп).

 

Що необхідно знати при виборі та застосуванні строп?

Вибір та застосування:

  • визначити фактичну масу та центр тяжкості вантажу, точки дотику та передбачуваний метод стропування;
  • при виборі строп слід пам'ятати, що запас міцності у них вже є (передбачені технічними умовами при їх виготовленні) і бездумно збільшувати їхню вантажопідйомність немає необхідності, тому що при неправильному виборі строп ними буде банально не зручно користуватися.
  • дотримуватись зазначених у паспорті робочих навантажень та враховувати кути між гілками для багатовітьових стропів з урахуванням коефіцієнта вантажопідйомності;
  • необхідно правильно підбирати строп по конструкції та довжині;
  • зачеплення вантажів необхідно здійснювати з урахуванням правил способів стропування;
  • для захисту конструкції стропа від передчасного зносу при стропуванні вантажів із гострими кромками, потрібно використовувати спеціальні захисні накладки;
  • забороняється піднімати затиснені вантажі, а також вантажі з невизначеною масою;
  • щоб уникнути розгойдування вантажу для правильного його позиціонування, рекомендується застосовувати спеціальні відтяжки;

 

Чи можливий ремонт строп?

Найчастіше стропи ремонту не підлягають. Єдиний строп у якого можливий частковий ремонт – це ланцюговий строп (за умови його візуального огляду для ухвалення рішення щодо його подальшої експлуатації та сенсу ремонту).

Чи відбуваються повторні випробування готових строп?

Стропи не проходять повторних випробувань за наявності паспорта та задовільному візуальному огляді їх можна використовувати.

Чи потрібне технічне обслуговування строп?

Перевірка та технічне обслуговування строп:

  • стропи, що рідко використовуються, повинні оглядатися на предмет придатності відповідальною особою не рідше одного разу на 10 днів із записом до журналу оглядів;
  • працівник (стропальник), який виконує вантажопідйомні роботи, повинен оглянути строп на наявність видимих дефектів безпосередньо перед використанням.

Консультація
від справжніх
професіоналів

Ми знаємо відповіді на усі питання про вантажопідйомне обладнання, яке ви завжди хотіли запитати, але боялися зробити це ))